#6-EKSTRALIGA-Regulamin

REGULAMIN

 

art.1. POSTANOWIENIA OGÓLNE & DRUŻYNA

pkt.1. PGE Ekstraliga składa się z 8 drużyn.

pkt.2. Rozgrywki PGE Ekstraliga prowadzone są według zatwierdzonego terminarza rozgrywek. Terminarz zostaje ustalony drogą losową przez Radę Ligi i podzielony jest na rundy ponumerowane od 1 do 14 w części zasadniczej oraz od 15 do 18 w części finałowej.

pkt.3. W terminarzu rozgrywek gospodarze podani są na pierwszym miejscu.

pkt.4. Każda drużyna PGE Ekstraliga musi składać się minimum z 4, a maksymalnie 12 zawodników.

pkt.5. Drużyna, która rozgrywa mecz na torze własnym jest organizatorem i gospodarzem meczu.

pkt.6. Drużyna, która rozgrywa mecz na torze przeciwnika jest gościem meczu.

pkt.7. Mecz uważa się za rozegrany, jeśli zakończyło się minimum 8 biegów.

art.2. KAPITAN

pkt.1. Kapitanem drużyny zostaje zawodnik, który zgłosił drużynę do ligi.

pkt.2. Kapitan drużyny musi mieć swojego zastępce.

pkt.3. Kapitan wybiera skład swojej drużyny na mecz ligowy. Skład drużyny stanowi czterech zawodników podstawowych + dwóch rezerwowy.

pkt.4. Zmian w składzie dokonuje kapitan drużyny.

pkt.5. Kapitan może wyrzucić z drużyny zawodnika, który nie wywiązuje się z kontraktu tzn. rzadko się pojawia na meczach i treningach, jest z nim utrudniony kontakt lub jego całkowity brak.

pkt.6. Zawodnik, który zostanie usunięty z drużyny przez kapitana, ma prawo do znalezienia sobie nowej drużyny w 1 lidze, ale jego wybór musi być zatwierdzony przez Radę Ligi.

pkt.7. Zawodnik nie może zmieniać barw klubowych w trakcie sezonu.

pkt.8. Kapitan drużyny gospodarzy (ew. zleca osobie ze swojej drużyny) ma za zadanie zapisywać w trakcie meczu:

7.1. Punkty wszystkich zawodników,

7.2. Czasy zwycięzców biegów, przynajmniej najlepszy czas dnia – niezbędny do klasyfikacji

rekordów torów,

7.3. Wynik biegu,

7.4. Wynik spotkania po danej ilości biegów.

pkt.9. Kapitan drużyny gospodarzy, przekazuje po meczu (max do 24h) wypełniony dokładnie program meczowy, do wyznaczonej osoby z Rady Ligi.

pkt.10. Drużyna może wystartować w lidze bez kapitana ale musi mieć swojego opiekuna czyli gracza z innej drużyny , ( opiekun przejmuje obowiązki kapitana do momentu aż w drużynie pojawi się odpowiednia osoba )

art.3. TERMIN MECZU & WYBÓR TORU

pkt.1. Wszystkie spotkania odbywają się przez tydzień (od wtorku do poniedziałku) – dopuszcza się mecze w sobotę i niedzielę, po obustronnym ustaleniu kapitanów drużyn. Istnieje również możliwość przełożenia spotkania na inną godzinę lub termin, także po obustronnej akceptacji. Maksymalny termin na rozegranie meczu, to 7 dni po zakończeniu danej kolejki.

pkt.2. Jeżeli obie drużyny nie ustalą daty meczu, a co za tym idzie, nie rozegrają meczu w obowiązującym terminie, zostaje przyznany obustronny walkower.

pkt.3. Gospodarze w każdą sobotę do godziny 24:00 zobowiązani są podać dwa terminy rozegrania meczu. Terminy podajemy na stronie naszej ligi

www.ligi-żużlowe.pl , w komentarzu danej kolejki.

pkt.4. Goście odpowiadają na podane terminy w poniedziałek do godziny 22:00 zobowiązani są wybrać jeden z podanych przez gospodarzy terminów.

pkt.5. W przypadku, gdy gospodarze nie podadzą terminów rozegrania meczu. Mecz traktujemy jako walkower dla gości wynik meczu 0:40.

pkt.6. W przypadki , gdy goście nie  potwierdzą terminów rozegrania meczu.Mecz traktujemy jako walkower dla gospodarzy 40:0

 pkt.7 Ustalone inne terminy jak i informacje o meczu kiedy się odbędzie podajemy na stronie.

art.4. ROZGRYWKA

pkt.1. Gospodarz, jako pierwszy podaje skład drużyny bezpośrednio przed meczem.

pkt.2. Serwer zakłada/uruchamia dwóch z zawodników gospodarzy.

pkt.3. W każdym biegu staruje 4 zawodników (z wyjątkiem niepełnego składu drużyny oraz zawodników wykluczonych ze startu w danym biegu).

pkt.4. Mecz ligowy składa się z 14 biegów zasadniczych. I jednego biegu nominowanego.

pkt.5. Zawody mogą być rozegrane tylko wówczas, gdy o godzinie rozpoczęcia zawodów, w każdej z drużyn jest obecnych i uprawnionych do startu, co najmniej 2 zawodników.

pkt.6. W przypadku braku wystarczającej ilości zawodników czas oczekiwania na nieobecnych to 15 minut.

Czas oczekiwania na nieobecnych liczy się od momentu zatwierdzonej godziny wynikającej z regulaminu. Jeśli sytuacja z brakiem zawodników się nie zmieni po upływie 15 minut, kapitan drużyny ,w której obsada zawodników była zgodna z regulaminem, ogłasza walkower.

 pkt.7. W zaistniałej sytuacji z pkt.6, istnieje możliwość przełożenia meczu na inny termin warunkiem pojawienie się kapitana lub zastępcy na TS w godzinie meczu ,wtedy mecz może być tylko raz przełożony, gdy sytułacja się powtórzy zostaje ogłoszony walkower.

pkt.8. Każdy z zawodników przed pierwszym swoim biegiem meczowym, ma prawo do jednego  próbnego biegu.

pkt.9. Na starcie do każdego wyścigu ustawiamy się na przemian (gospodarz, gość, gospodarz, gość i odwrotnie).

pkt.10. Nie ma możliwości zamiany pól startowych – jedziemy zgodnie z programem zawodów.

pkt.11. Gospodarze jako zespół uprzywilejowany, mają prawo przed każdym biegiem, do wyboru nazwiska zawodnika z listy w grze (Hancock….. – …..Jonasson).

pkt.12. Drużyna gospodarzy, występuje w meczu z nr 9,10,11,12 oraz 13,14 zawodnik rezerwowy, natomiast goście występują z nr 1, 2, 3,4 oraz 5,6 zawodnik rezerwowy.

pkt.13. Każda z drużyn podczas meczu, ma prawo do jednej przerwy dwuminutowej – zgłasza ten fakt drużynie przeciwnej.

pkt.14. Podczas rozgrywania biegu, staramy się zachować ciszę – nie utrudniamy rozgrywki innym.

pkt.15. Zawodnicy którzy biorą udział w meczu muszą być na TS nie obecny gracz na TS nie bierze udziału w zawodach.

pkt.16. Zawodnik rezerwowy podany do programu nie musi być od początku meczu, ale gdy kapitan wprowadza go do biegu musi być na TS .

pkt.17. Zawodnik startujący z numerami 1,2,3,4 lub 9,10,11,12 może startować 11 razy w meczu a zawodnicy z numerami 5,6 i 13,14 tylko 7.

  • Zawodnik 1,2,3,4 i 9,10,11,12 – startują 7 razy + RT + 1 bieg nominowany ( dla najlepszych po 2 graczy z drużyn 1,2,3,4 i 9,10,11,12 ) + 2 biegi z/z
  • Zawodnik 5,6 i 13,14 mogą zastępować graczy tylko 5 razy + RT + 1 bieg nominowany ( jak okaże się najlepszym graczem)

pkt.18. Rezerwa taktyczna przewaga miedzy zespołami 6 pkt..

pkt.19. Rozgrywki ligowe zgodnie z programem zawodów 4vs4 + 2 rezerwowi przygotowanego przez jacmal, greg ,arekleszno ,maros.

art.5. SERWERY

pkt.1. Serwer zakładają gospodarze.

pkt.2. Zawodnik gospodarzy zaprasza pozostałych na serwer lub pomagają mu w tym inni gracze zgłoszeni do rozgrywki.

pkt.3. W przypadku jakichkolwiek, uzasadnionych problemów z serwerem, istnieje możliwość założenia serwera przez drugiego gracza gospodarzy uczestniczącego w danym biegu.

pkt.4. W przypadku celowego naruszenia sportowej rywalizacji czyli np.  „lagów” (związanych np. z odtwarzaniem transmisji meczu, czy też innymi umyślnymi czynnikami), Rada Ligi podejmie stosowne sankcje karne w stosunku do winnego tej sytuacji. Każdą w/w sporną sytuację, należy zgłaszać niezwłocznie po zakończonym meczu, maksymalnie w ciągu kolejnych 24 godzin, do przedstawiciela Rady Ligi.

art.6. PUNKTY

pkt.1. O zwycięstwie decyduje najlepszy czas danego biegu.

pkt.2. Za biegowe zwycięstwo zawodnik otrzymuje kolejno:

2.1. Za biegowe zwycięstwo zawodnik otrzymuje 3 pkt.

2.2. Za drugie miejsce w biegu zawodnik otrzymuje 2 pkt.

2.3. Za zajęcie trzeciego miejsca w biegu zawodnik otrzymuje 1 pkt.

2.4. Za czwarte miejsce zawodnikowi wpisujemy 0 pkt.

pkt.3. Jeżeli zawodnicy uzyskają ten sam czas w danym biegu otrzymują następujące punkty:

3.1. Dwóch pierwszych zawodników, z takim samym czasem po zakończonym biegu, otrzymuje 3 pkt.

3.2 Trzech pierwszych zawodników z takim samym czasem w tym jeden z przeciwnej drużyny otrzymują po 3pkt., zachowując punktację dla ostatniego zawodnika 0 pkt (Wynik biegu 6:3).

3.3 Czterech pierwszych zawodników z takim samym czasem: bieg remisowy 6:6

3.4 Dwóch drugich zawodników z tym samym czasem po zakończonym biegu otrzymuje 2 pkt.

3.5 Trzech drugich zawodników z takim samym czasem, w tym jeden z przeciwnej drużyny otrzymują po 2 pkt (Wynik biegu 5:4).

3.6 Dwóch trzecich zawodników z takim samym czasem otrzymuje po 1 pkt.

pkt.4. System punktacji – gospodarze:

4.1. Przegrana – 0 pkt.

4.2. Remis – 1 pkt.

4.3. Zwycięstwo – 2 pkt.

pkt.5. System punktacji – goście:

5.1. Przegrana  – 0 pkt.

5.3. Remis – 1 pkt.

5.4. Zwycięstwo – 2 pkt.

 

pkt.6. Drużyna wygrywająca mecz walkowerem otrzymuje 2 punkty meczowe i 40 małych dodatnich punktów biegowych. Drużyna przegrywająca mecz walkowerem otrzymuje 0 punktów meczowych i 40 małych ujemnych punktów biegowych.

art.7. TABELA KOŃCOWA & RUNDA FINAŁOWA

pkt.1. Rozgrywki PGE EKSTRALIGA,  składają się z dwóch części:

1.1. Część zasadnicza, w której każda z drużyn spotyka się z każdym przeciwnikiem dwukrotnie, po jednym razie na torze własnym i przeciwnika.

1.2. Część finałowa,  do której awansują cztery najlepsze zespoły ligi.

pkt.2. Tabele PGE EKSTRALIGA w części zasadniczej tworzy się, szeregując drużyny w kolejności zdobytych punktów meczowych.

pkt.3. W przypadku równych sum punktów meczowych dwóch lub więcej drużyn, o kolejności w tabeli decydują zdobyte punkty meczowe, a przy ich równości zdobyte punkty biegowe w meczach pomiędzy drużynami z równymi sumami punktów. Jeżeli w tym przypadku zachodzi równość punktów meczowych i biegowych, o wyższej pozycji w tabeli decyduje suma punktów biegowych ze wszystkich meczów.

pkt.4. Runda finałowa obejmuje:

4.1. Półfinały – mecz i rewanż.

4.2. Finał i mecz o 3 m-ce – mecz i rewanż.

pkt.5. W rundzie finałowej, pierwsza drużyna z części zasadniczej wybiera rywala z miejsc 2-4 na mecze półfinałowe. Drugą parę półfinałową, stanowią pozostałe dwie drużyny.

pkt.6. Pierwsze mecze podczas całej rundy finałowej, rozgrywane są na torze wybranym przez drużynę niżej sklasyfikowaną, w końcowej tabeli rundy zasadniczej.

pkt.7. Zwycięzcą okaże się ta drużyna, która w dwumeczu zdobyła wyższą liczbę punktów, a w przypadku równej ilości punktów, decyduje wyższa zdobycz punktów na torze rywala. Jeśli ta reguła również będzie remisowa, zwycięstwo przypisuje się drużynie, która zajęła wyższe miejsce po rundzie zasadniczej.

pkt.8. Mecze finałowe rozgrywane są na zasadach z art.7, pkt.6 i 7.

 

art.8. WYKLUCZENIA

pkt.1. Wykluczony z biegu zostaje zawodnik który bierze udział w jakiejkolwiek kolizji czy sytuacji spornej na torze i komputerowy sędzia, uzna go za sprawcę całego zajścia!!!!!!!!!!!!!!!

pkt.2. Wykluczony z biegu zostaje zawodnik, który w czasie trwania biegu zjedzie na trawę (w).

pkt.3. Wykluczony z biegu zostaje zawodnik, który w czasie trwania biegu upadnie na tor (u/w).

pkt.4. Wykluczony z biegu zostaje zawodnik, który przed startem dotknie taśmy (t).

pkt.5. Jeżeli w trakcie biegu zostanie wyrzucony lub opuści serwer jeden lub dwóch zawodników, bieg uważa się za odbyty, a nieobecnym zawodnikom zapisujemy wykluczenie.

pkt.6. Jeżeli w trakcie biegu zostanie wyrzuconych trzech zawodników, bieg uważa się za nieodbyty. W takim przypadku, zarządzana jest natychmiast powtórka, na serwerze gości.

pkt.7. Dotyczy gospodarza serwera. W przypadku wyłączenia serwera (umyślnego czy nieumyślnego) bieg zostaje powtórzony w trzyosobowym zestawieniu, bez udziału gospodarza serwera, z którym to był problem. Bieg rozgrywany zostaje na serwerze jednego z zawodników gości.

pkt.8. W przypadku wyrzucenia zawodnika z serwera przed rozpoczęciem biegu, należy na niego poczekać do 3 min. Czas od momentu braku tego zawodnika mierzą pozostali zawodnicy z tego biegu.

pkt.9. Po przekroczeniu 3 min. zawodnik nieobecny zostaje wykluczony z powtórki i nie ma możliwości zastąpienia go innym zawodnikiem.

pkt.10. W przypadku, gdy podczas biegu zostaną wykluczeni obaj zawodnicy tej samej drużyny, gracze wykluczeni mogą zdecydować o przerwaniu biegu/rozgrywki i natychmiastowym zaliczeniu punktów drużynie przeciwnej (wynik 0:3 lub 0:5).

pkt.11.

Jeśli w jednym zdarzeniu po bezpardonowym ataku zawodnika z przeciwnej drużyny wykluczeni zostaną dwaj zawodnicy z jednej drużyny, wówczas w powtórce może jechać jeden z nich (zawodnicy sami ustalają miedzy sobą który).

art.9. REZERWA I ZMIANY

pkt.1. Podczas zawodów można użyć następujących rodzajów rezerwy:

  • Rezerwa zwykła, którą stanowią zawodnicy z numerami startowymi 5,6 i 13,14 której można użyć w biegach od 1 do 15. Zawodnik z rezerwy zwykłej, może wystąpić w meczu maksymalnie w 7 wyścigach. Zawodnik z rezerwy zwykłej / rezerwy taktycznej czy z/z.
  • Rezerwa taktyczna, można stosować w biegach 1-15 uprawnieni wszyscy zawodnicy zgłoszeni do meczu ,używać RT można tylko wtedy gdy drużyna przegrywa różnicą, co najmniej 6 punktów biegowych , każdy z graczy może pojechać tylko raz jako RT .
  • Jeśli dany zawodnik wykorzystał wcześniej rezerwę taktyczną, nie może wystąpić w roli.

pkt.2. Nie można stosować rezerwy za zawodnika wykluczonego, nieobecnego podczas rozgrywki czy nieobecnego na TS.

pkt.3. Nie można stosować żadnego rodzaju rezerwy, za samego siebie.

pkt.4. Można dokonywać zmian za zawodników zgłoszonych do składu, którzy są nieobecni na meczu (gracze rezerwowi).

pkt.5. Zawodnik zastępowany (z/z) zastosować możemy za jednego gracza z czterech graczy podanych przez kapitana. (przed sezonem w następnym sezonie za 4 z najwyższą średnia biegową.)

pkt.6. Zawodnika z/z  zastępujemy 7 razem.

pkt.7 . Podana czwórka przez kapitana daje możlowość zastosowania rezerwy za kazdego z nich (z/z).

pkt.8  W meczu może być tylko jedene zastępstwo za zawodnika (z/z).

pkt.9 Stosują zastępstwo zawodnika kazdy ma prawo do zastępowania nawet rezerwowy.

art.10. POWTÓRKA BIEGU / BŁĘDY W GRZE

pkt.1. Ze względu na błędy w grze, powtórzenie biegu możliwe jest tylko w trzech przypadkach:

  • Automatycznie przed zapaleniem zielonego światła, zawodnik wjeżdża w taśmę (jeśli inny zawodnik sam wcześniej się nie wykluczył, startujemy w 4).
  • W okienku gry, pokazuje się tabelka, w której dwóch lub trzech zawodników ma -1, a kolejni zawodnicy przypisane mają wykluczenie. Bieg taki natychmiast powtarzamy, oczywiście bez zawodnika wykluczonego.
  • W przypadku, gdy na pierwszym łuku wszyscy zawodnicy zostaną wykluczeni.

art.11. WYCOFANIE & REZYGNACJA Z ROZGRYWEK

pkt.1. W przypadku wycofania się lub wykluczenia klubu z rozgrywek, przed lub po rozegraniu połowy rundy zasadniczej, dotychczas rozegrane mecze przez drużynę wycofaną uznaje się za nieodbyte, ale tylko i wyłącznie z jednej części zasadniczej, podczas której drużyna ta złożyła rezygnację czy została wykluczona. Tabelę koryguje się, odejmując punkty meczowe i biegowe zdobyte przez przeciwników w meczach z drużyną, która wycofała się lub została wykluczona, a w terminarzu drużyna jadąca z drużyną wycofaną będzie pauzować  .

pkt.2. Przegranie trzech meczów walkowerem powoduje wykluczenie drużyny z rozgrywek a kapitan zawieszony zostaje na 2 sezony w prawach prowadzenia drużyn .

pkt.3. Zawodnicy z wycofanej drużyny nie mają prawa do zmiany klubu !!!.

art.12. REGULAMINOWY SPRZĘT

pkt.1. Każdy uczestnik zobowiązany jest mieć zainstalowany program Team Speak 3 oraz posiadać  sprawny mikrofon z słuchawkami.

pkt.2. Zawodnicy, którzy nie stosują się do punktu 1 nie są dopuszczeni do meczu

art.13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

pkt.1. Nakazy i zakazy:

1.1. Kategorycznie zabrania się reklamowania innych stron internetowych.

1.2. Nie używamy wulgaryzmów.

1.3. Okazujemy pełen szacunek dla innych osób.

pkt.2. Za złamanie reguł podanych w pkt.1, grozi ostrzeżenie lub ban.

Pkt.3. Wszystkie sporne sytuacje staramy się rozstrzygnąć we własnym gronie.

pkt.4. Wszystkie nierozstrzygnięte sporne sytuacje będą rozpatrywane przez Radę Ligi.

pkt.5. Termin dla Rady Ligi, dla rozstrzygnięcia wszystkich sytuacji spornych, to maksymalnie 4 dni.

 # Zapoznając się z regulaminem RL spodziewamy się sportowej rywalizacji do tego musi być zdrowy rozsądek, założeniem ligi jest rozgrywanie meczy a nie walkowery.One tylko służą do rozpadnięcia ligi co pewnie nikt nie tego chce .

ŻYCZYMY WSZYSTKIM UCZESTNIKOM WIELU SUKCESÓW, A PRZEDE WSZYSTKIM DOBREJ ZABAWY!!!!!!!